Snopes Tries Discrediting Conservative News Sites, Omits Key Information

0
325
snopes-tries-discrediting-conservative-news-sites-omits-key-information
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterest

In September, The Daily Caller News Foundation published an investigative news story that revealed that millions of tax dollars had been sent from the Department of State to a charity created by Secretary of State John Kerry’s daughter.

Three months later, a Snopes article attempted to cover up the controversy by discrediting The Daily Caller and its investigative findings. However, the news organization has fought back against those claims, which were loaded with factual errors and omissions about the Kerry story.

David Emery, a Snopes writer, criticized The Daily Caller’s reporting, yet never actually presented any evidence to refute its findings. In fact, Emery actually misled his readers about what had been written in the Kerry article.

“CLAIM: Secretary of State John Kerry ‘funneled’ taxpayer money into his daughter’s global charity,” Emery wrote.

However, The Daily Caller never made the claim that it was Kerry himself who funneled the money. Instead, the news organization reported, correctly, that the State Department had sent money to the non-profit run by Kerry’s daughter through the Peace Corps.

In fact, the Peace Corps awarded nearly $9 million of State Department money to Dr. Vanessa Kerry’s nonprofit — Seed Global Health — for a program she established in conjunction with officials from both agencies.

And most of those funds were awarded during Kerry’s tenure as secretary of state.

While The Daily Caller never explicitly reported that Kerry was directly responsible for the funding award, the news organization did bring to light some questions about his relationship to the money, which the Snopes writer attempted to gloss over.

The Peace Corps first awarded funds to Dr. Kerry’s charity in 2012 while her father served on the Senate Committee on Foreign Relations as chairman, overseeing the State Department and the Peace Corps, according to Breitbart.

The Snopes writer agreed that Kerry was in that position in 2012. However, he omitted crucial facts about who was behind the State Department’s Office of the U.S. Global Aids Coordinator when it provided the funds to the Peace Corps, which in turn gave the money to the charity.

The truth is that Kerry’s Senate committee held the confirmation hearing for Eric Goosby, who was OGAC chief when Seed received its initial award. And under Senate rules, Kerry had the power to prevent Goosby’s confirmation by putting a hold on it — a fact Emery conveniently left out.

But this wasn’t the first time Snopes has tried to help liberal politicians and causes, as it was busted in August for trying to cover up for President Barack Obama when he lied about paying $400 million to Iran in exchange for American citizens being held hostage.

And unfortunately it probably won’t be the last time the left-leaning site shows its true colors.

Like us on Facebook – USA Liberty News

Like and share on Facebook and Twitter if you will no longer be relying on Snopes to “fact-check.”

What do you think of Snopes? Scroll down to comment below!

Source: conservativetribune.com

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterest

LEAVE A REPLY